Idag var denna dyr

Hej på er!
Puh, vilken lång dag det har varit! Först jobb mellan 7-17, sen hem och äta, och sen vidare till stallet. 

Dock visade Celine verkligen vilken prinsessa hon är idag. Satt med världens största smile på henne, och hade den där känslan när man bara inte ville sluta rida. Det var såå kul! La fram 4 st travbommar som vi jobbade utifrån. Red även med gramanen på ifall den skulle behövas som både broms och avslappning. Celine har ju haft en utemånad, så det var ett tag sen hon jobbade inomhus. Fokuserade i vilket fall som helst på lösgjordheten, men mycket övergångar och tempoväxlingar. Travbommarna gjorde jag övningar runt och över, just för att Celine skulle få tänka lite själv över bommarna, och för att både hon och (främst) jag skulle tänka på något annat. Jag fastnar lätt i hur det borde kännas, och inte hur jag ska ta mig till känslan. Då är det svårt att variera och lätt att fastna i samma grej hela tiden.

Ja, nu blev det mycket flams. Men jag lägger mig i alla fall med ett stort leende ikväll, för idag fick jag och Celine verkligen till det. Önskar jag hade film. 

Jaja, nu ska jag sova. 
Puss & godnatt. 


dressyr, holsteiner, hoppning, häst, rida, ridsport,

Kommentera

Publiceras ej